Sydney en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van markenmarij - WaarBenJij.nu Sydney en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van markenmarij - WaarBenJij.nu

Sydney en Cairns

Door: Marije

28 November 2014 | Australië, Cairns

Lieve allemaal!

Hoogste tijd voor een eerste update, goeiemorgen vanuit zonnig Cairns! We zijn alweer, of misschien beter gezegd nog maar, anderhalve week op pad. Toch overheerst het gevoel dat we al veeel langer onderweg zijn, heel gek! Schijnbaar raak je op een gegeven moment toch gewend aan het feit dat je weg bent en wordt het iets normaler. Na een giga jetlag, waar ik iets meer last van had dan vriendlief, kunnen we nu eindelijk weer helemaal "normaal" functioneren en bovenal genieten! Genieten van het feit dat het hier hoogzomer is (een dikke 30 graden is geen uitzondering en betekend in mijn geval gegarandeerd verbranden!) en ontzettend mooi!

Toen we ongeveer anderhalve week geleden aankwamen in Sydney maakten we meteen kennis met een geweldige wereldstad. Het operahouse is prachtig, het uitzicht op de stad vanaf grote hoogten of bij nacht adembenemend en de vele wateren die de stad rijk is laten je nog meer moois zien. Tussendoor even tot rust komen in de mooie Botanical Gardens of tijdens een lekkere lunch aan het strand van Bondi Beach, om daarna weer de gezellige drukte van het stadsleven op te zoeken. Sydney heeft zóveel te bieden! We hebben de vier dagen die we hier spendeerden dan ook volop benut, ondanks de vermoeidheid die af en toe overheersend de kop op stak. Maar de stad laat je dat zo weer vergeten!

Na vier dagen in de stad vlogen we afgelopen zondag door naar Cairns. Een grijze en vrij ongezellige stad, maar een goede uitvalsbasis om dingen te ondernemen. Na een dagje slenteren in de stad lieten we ons ongezellige hostel achter ons om naar The Daintree Forest te gaan, een beschermd regenwoud ten noorden van Cairns. Hier hebben we genoten van mooie uitzichten en korte wandelingen midden door het regenwoud. Erg mooi! Na een overnachting in badplaats Port Douglas zijn we doorgegaan naar Mossman Gorge, wederom regenwoud en zó de moeite waard! Een mooie wandeling door het woud met vele beekjes en kraakheldere plekken om te zwemmen onderweg.
Woensdagavond zijn we weer aangekomen in Cairns, waar we nog tot maandagochtend zullen blijven. Mark is gister begonnen met zijn 4daagse duikcursus; de eerste twee dagen zijn hier in het zwembad, de laatste twee in open water. Morgen voeg ik me weer bij Mark en varen we met een boot naar The Great Barrier Reef, waar we ook een nachtje op de boot zullen blijven. Mark gaat daar verder met duiken om zijn PADI te halen en ik ga lekker snorkelen. Heul veul zin in, het lijkt ons geweldig!

Wat er daarna op ons pad komt is een zorg voor later. We zakken in ieder geval wat meer af richting het zuiden, Townsville zal waarschijnlijk de volgende lange stop zijn. Maar wie weet wat er onderweg allemaal op ons pad komt. We hebben tenslotte de tijd!

Love from down under,

Marije en Mark

• 28 November 2014 - 07:36

Hilma:

Wauw leuk om jullie eerste reisverslag te lezen, geweldig daar! Jullie komen de weken daar wel door!
    Wens Mark veel succes met zijn duikexamen! Genieten! Dikke tút ut Fryslân!

• 28 November 2014 - 07:52

Angélique:

Dat klinkt goed Marije! Ik geloof wel dat jullie je tijd daar down under volledig benutten.
    En dan nu naar the Great Barrier Reef. Die staat bij mij ook op het verlanglijstje!
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag...

Marije en Mark, veel plezier nog en geniet ze!

• 28 November 2014 - 08:59

Pietsje:

Zo leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben! Fantastische verhalen, geniet ervan lieverd! Ik zie uit naar een volgende update:) Liefs!

• 28 November 2014 - 09:09

Lisanne En Marten:

Leuk om wat over jullie avontuur te lezen en wat jullie zoal doen en meemaken.
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Heel veel plezier nog en hou ons op de hoogte!

xxx Marten en Lisanne

• 28 November 2014 - 09:13

Simon:

Wat super zeg!! Ik waan me er ook alweer!! TV is wel wat grauw en grijs hoor... Je kunt wel mooi met het bootje naar magnetic island;) Geniet ervan!!! X Simon

• 28 November 2014 - 10:05

Karin:

Hej laiverds!

Leuk om jullie eerste verhaal te lezen, veel plezier!!

• 28 November 2014 - 10:49

Sisi:

leuk leuk!

gaan jullie ook naar de whitsundays?

veel plezier!

• 28 November 2014 - 22:19

Anneke:

Zit hier met een big smile mee te genieten!Geweldig om deze reis te kunnen maken,succes met snorkelen en duiken,super!

dikke kus uit (koud) Dokkum,mem en Jelte

• 30 November 2014 - 21:30

Tante Klas:

jullie zijn daar volop aan het genieten lijkt me zo. Kijk al uit naar het volgende verslag!

• 01 December 2014 - 10:32

Willeke:

Wauw wat gaaf!!!!

• 01 December 2014 - 20:37

Jitske :

He luitjes, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Heerlijk dat het daar zo warm is, jullie zijn de koud goed ontvlucht want het wordt nu echt winter in NL. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Liefs Ronald en Jitske